FAQ
- Hvordan kommer jeg i kontakt med kundesenteret?
- Hva gjør jeg hvis jeg har en reklamasjon? Skal jeg sende den i retur?
- Innholdet i pakken stemmer ikke med hva jeg bestilte. Hva gjør jeg?
- Når får jeg min bestilling?
- Hvordan sporer jeg pakken min?
- Jeg mistenker at pakken min er på avveie. Hva gjør jeg?
- Hvordan returnerer jeg og hva koster dette?
- Når får jeg penger tilbake etter retur?
- Kan jeg la pakken min gå i retur uten å hente den?
- Jeg har ikke mottatt min faktura. Hvor finner jeg den?
- Jeg har spørsmål angående min faktura.
- Hvilke betalingsalternativer kan jeg velge mellom?
- Kan jeg betale med vipps?
- Jeg har et spørsmål angående et spesifikt produkt.
- Kommer utsolgte varer på lager igjen?
- Kan jeg kansellere en bestilling?
- Kan jeg gjøre endringer i bestillingen min?
- Kan jeg legge til noe eller slå sammen flere bestillinger?
- Hvordan vet jeg om bestillingen min har gått gjennom?
- Jeg får ikke til å bestille/ jeg har fått opp en feilmelding. Hva gjør jeg?
- Sender dere til utlandet?
Hvordan kommer jeg i kontakt med kundesenteret?
Kundesenteret vårt kan du nå via epost eller telefon. Epostadressen vår er post@designhandel.no og vårt tlf nr er 91907378. Kundesenterets åpningstider er hverdager mellom kl 9 og 14.
Hva gjør jeg hvis jeg har en reklamasjon? Skal jeg sende den i retur?
Dersom du motar en eller flere varer som er skadet eller defekt sender du oss et bilde av dette til post@designhandel.no. Vi ønsker ikke skadede/defekte varer i retur med mindre annet er avtalt på forhånd. Sender du knuste /defekte varer i retur blir de behandlet som en valig retur og returkostnader vil da bli lagt på. Du kan lese mer om dette her: https://www.designhandel.no/pages/reklamasjon-og-uavhentet
Innholdet i pakken stemmer ikke med hva jeg bestilte. Hva gjør jeg?
Ta kontakt med oss på epost post@designhandel.no og forklar hva som ikke stemmer så skal vi selvfølgelig hjelpe deg.
Når får jeg min bestilling?
Vi har normalt leveringstid på 1-4 dager avhengig av hvor i landet pakken skal til. I noen perioder er det ekstra pågang både hos oss og hos fraktselskapet og da kan noe ekstra leveringstid regnes med.
Hvordan sporer jeg pakken min?
Når pakken din blir sendt fra oss sender vi automatisk ut en epost som inneholder sporingslink. (Hold et øye med søppelposten, den havner av og til der.) Vi anbefaler å laste ned postnord appen. Der får du en enkel oversikt over hvor pakken din er og antatt leveringstid.
Jeg minstenker at pakken min er på avveie. Hva gjør jeg?
Du kan sjekke med fraktselskapet ved å ta kontakt med deres kundesenter. Finner du ikke tilstrekkelig informasjon der kan du ta kontakt med vårt kundesenter på post@designhandel.no så skal vi undersøke saken for deg.
Hvordan returnerer jeg og hva koster dette?
Fremgangsmåte for retur kan du finne her: https://www.designhandel.no/pages/frakt-og-levering Retur koster 79kr.
Når får jeg penger tilbake etter retur?
Etter at vi har mottatt din retur og behandlet denne ferdig vil det gå opp mot 5 virkedager før pengene er tilbake på konto (Dette kan variere alt etter hvilken bank du har). Dersom du har en ubetalt faktura knyttet til din bestilling vil du motta en oppdatert versjon hvor de returnerte varene er refundert.
Kan jeg la pakken min gå i retur uten å hente den?
Nei, uavhentede pakker vil vi sende ut et purregebyr på 250 kr for. Dette er for å dekke våre utgifter rundt den uavhentede pakken.
Jeg har ikke mottatt min faktura. Hvor finner jeg den?
Din faktura blir aktivert og sendt ut på epost rett etter at ordren din har fått satus som sendt. Det hender av og til at den havner i søppelposten så vi anbefaler å holde et øye der. Ta kontakt med klarna eller oss dersom du fortsatt ikke finner den så skal vi hjelpe deg så godt vi kan.
Jeg har spørsmål angående min faktura.
Klarna har veldig strenge personverregler som gjør at det er begrenset hva vi kan se rundt din faktura. Vi anbefaler derfor at du tar direkte kontakt med klarna via chat eller via telefon. Chatten til klarna kan du finne på nettsiden dems eller via klarna appen. Du kan nå de på tlf 21018991.
Hvilke betalingsalternativer kan jeg velge mellom?
Alle betalinger hos oss går via klarna (Ingenting av din betalingsinformasjon vil bli lagret hos oss). I kassen kan du velge mellom kort, faktura eller klarna konto. Ved valg av faktura krever klarna personnummer for å utføre en kreditsjekk. Dersom du ikke ønsker å oppgi dette er kortbetaling eneste alternativ.
Kan jeg betale med vipps?
Vi tilbyr dessverre ikke vippsbetaling hos oss.
Jeg har et spørsmål angående et spesifikt produkt.
Mye av informasjonen rundt produktene skriver vi i produktteksten. Har du noen spørsmål utover det er det bare å ta kontakt med oss på epost eller telefon.
Kommer utsolgte varer på lager igjen?
I noen tilfeller kommer det påfyll av utsolgte varer, i andre tilfeller gjør det ikke det. Ta kontakt med kundesenteret for å få et mer konkret svar rundt de enkelte produktene.
Kan jeg kansellere en bestilling?
Vi har et robottlager som jobber nesten hele døgnet. Det innebærer at ordre blir behandlet og sendt også utenfor kundesenterets åpningstider og vi kan derfor ikke kansellere din bestilling. Du kan selvfølgelig returnere varen når den kommer frem dersom du ikke ønsker å beholde den.
Kan jeg gjøre endringer i bestillingen min?
I det aller fleste tilfeller nei. Dersom ordren din ikke har gått videre til behandling enda kan vi gjøre enkle endringer slik som for eksempel å fjerne produkter fra bestillingen, endre farge eller adresse. Dersom bestillingen har gått videre til behandling er den låst og ingen endringer kan gjøres. Vi kan aldri øke bestillingens verdi.
Kan jeg legge til noe eller slå sammen flere bestillinger?
Vi skulle gjerne hjulpet deg med dette men det har vi dessverre ikke mulighet til. Dersom bestillingen ikke har gått til behandling eller blitt sendt kan vi kansellere den slik at du kan bestille på ny. Ta kontakt med kundesenteret for å se om dette er mulig med din bestilling.
Hvordan vet jeg om bestillingen min har gått gjennom?
Etter at en bestilling er gjennomført blir det etter kort tid sendt ut en automatisk epost med en ordrebekreftelse (Ta en titt i søppelposten dersom den ikke dukker opp i innboksen). Finner du den fortsatt ikke anbefaler vi deg å ta kontakt med oss på epost slik at vi kan sjekke dette for deg.
Jeg får ikke til å bestille/ jeg har fått opp en feilmelding. Hva gjør jeg?
Ta et skjermbilde og send dette til oss på epost så skal vi prøve å hjelpe deg videre så godt vi kan. Dersom det er en feilmelding du har fått opp anbefaler vi deg å ta kontakt med oss på epost før du prøver å bestille på ny. Da unngår vi dobbeltbestillinger i tilfelle ordren allerede har gått gjennom.
Sender dere til utlandet? Do you ship outside of Norway?
Vi sender dessverre ikke pakker utenfor Norge. We unfortunately do not ship outside of Norway. Dersom du bor i Sverige kan du besøke vår svenske butikk www.designhandel.se . If you live in Sweden you can visit our swedish store www.designhandel.se .